kk

Grudzień 2019
P W Ś C P S N
« Lip    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

FORGOT YOUR DETAILS?

Ustawienie mechanizmu zmiennej geometrii – VNT

by / wtorek, 07 Lipiec 2015 / Published in Bez kategorii

W dzisiejszym artykule opiszemy, a właściwie pokażemy na filmie krok po kroku sposób na ustawienie mechanizmu zmiennej geometrii – VNT. Jest to ważny proces w momencie wymiany kompletnego CHRA, lub aktuatora, o którym wiele zakładów mechanicznych zapomina, lub robi to mało precyzyjnie. Często zdarza się również tak, że pozostawiono stare ustawienia mechanizmu VNT, będąc przekonanym, że są to ustawienia fabryczne. Jest to jednak założenie błędne, bo jaką mamy pewność, że poprzedni serwis nie ustawił źle długości sztangi aktuatora, robiąc to ‚na oko’. Za każdym razem powinno to być weryfikowane.

Na czym tak na prawdę polega ustawienie mechanizmu VNT?

Otóż polega to na odpowiednim ustawieniu długości dwóch śrub, jak na załączonym zdjęciu:

1. Śruba regulacyjna zderzaka.
2. Śruba regulacyjna aktuatora, inaczej popularnie zwana sztanga.

Oczywiście wstępne ustawienie śruby regulacyjnej zderzaka lub aktuatora, np po wymianie całego rdzenia lub gruszki, może odbywać się w oparciu o ustawienia ze starego CHRA.

 

VNT adjust ProfiTurbo.pl

 

W jaki sposób mogę dokonać prawidłowego ustawienia mechanizmu zmiennej geometrii?

W wyniku współpracy z firmą IDParts z USA, zamieszczamy polską wersję językową filmu, który pokazuje prosty i konkretny sposób na ustawienie prawidłowej długości sztangi ‚gruszki’.

Jeżeli wymieniłeś rdzeń turbosprężarki na kompletnie nowy element, radzimy ustawić długość śruby regulacyjnej zderzaka identycznie jak w Twoim starym rdzeniu.

Pamiętajcie, żeby wybrać polską wersję językową filmu.

 

W ten sam sposób można postępować z każdym innym modelem turbosprężarki, wyposażonej w mechanizm zmiennej geometrii i typowy zawór podciśnieniowy. Pamiętajmy, że nieprawidłowa kalibracja VNT spowoduje w krótkim czasie kolejną awarię turbosprężarki.

Precyzyjne dane kalibracyjne (wartości ciśnień) do prawidłowego ustawienia aktuatora załączamy do każdego zakupionego u nas CHRA.


 

Sprawdź naszą bogatą ofertę rdzeni ->OFERTA CHRA. Jeśli nie znalazłeś pożądanego modelu w naszym sklepie, skontaktuj się z nami. Jesteśmy w stanie zbudować zdecydowaną większość korasów.

  • https://e46garage.pl E46 Garage (e46garage-pl)

    Wszystko fajnie, a co jak turbina nie posiada zderzaka i śruby zderzaka, a jest na podciśnienie? Mam na myśli GTB1752V w wersji ze sterowaniem elektronicznym, przerobioną na sterowanie na podciśnienie? Jak taki zderzak domontować?

TOP