CHRA – brzmi tajemniczo, a tak w skrócie to nic innego jak mechanizm turbosprężarki, znajdujący się w jej obudowie. Inne, często spotykane określenia to koras, rdzeń czy też środek turbiny. Zasadniczo rdzeń składa się z 3 podstawowych elementów:
- Korpus, który stanowi niejako kręgosłup turbiny.
- Wirnik, połączony z wałkiem.
- Koło kompresji.
Pozostałe elementy to łożyska, uszczelniacze, talerzyk aluminiowy, które stanowią podstawowy zestaw naprawczy turbosprężarki. Jeżeli decydujesz się na regenerację turbosprężarki, to właśnie CHRA turbo podlega temu procesowi. Dokładniej rzecz biorąc oceniany jest stan zużycia i uszkodzenia ww elementów. Bezwzględnie za każdym razem, niezależnie czy stosujemy nowy wirnik z wałkiem + koło kompresji, czy też uznaliśmy, że istniejące są w dobrym stanie, trzeba przejść przez proces wyważenia wirnika z wałkiem i koła kompresji, a następnie doważenia kompletnego CHRA turbo. Do pierwszego zabiegu najczęściej używana jest maszyna Schenck Tbcomfort. Doważanie natomiast może odbywać się przy użyciu maszyny Schenck Tbsonio. Rdzenie, złożone na wysokiej jakości komponentach, a następnie przygotowane na tej klasy sprzęcie to gwarancja sukcesu podczas naprawy. Fabrycznie nowe rdzenie CHRA Garrett są oferowane przez tego producenta do niewielkiej części silników, głównie benzynowych. Ceny jednak przyprawiają o zawrót głowy. Podobnie ma się sytuacja z CHRA BorgWarner (dawne KKK/Schwitzer). Wychodząc na przeciw wysokim oczekiwaniom użytkowników aut z turbodoładowaniem, ProfiTurbo.pl oferuje zbudowanie każdego rdzenia z wykorzystaniem wyłącznie nowych części i maszyn firmy Schenck. Dostępne są także CHRA Melett, jednego z czołowych producentów części do turbosprężarek.