CHRA – rdzeń do turbosprężarki
CHRA (ang. Center Housing Rotating Assembly) – to rdzeń do turbosprężarki (często też kor lub koras), którego wymiana jest kompleksową formą regeneracji turbiny (pod warunkiem, że obudowa jest w stanie nienaruszonym, nie posiada pęknieć/rys).
Zapoznaj się z naszą ofertą CHRA. Budujemy ręcznie rdzenie do wszystkich turbosprężarek w cenie zaczynającej się od 399 zł netto. Jeżeli nie znalazłeś pożądanego modelu na stronie – zadzwoń i zamów.
Sprawdź również nowość na polskim rynku – CHRA Billet Wheel, zbudowane na frezowanych aluminiowych kołach kompresji. Kliknij, żeby sprawdzić aktualnie dostępne modele.
Jak rolę w turbosprężarce pełni CHRA?
Rdzeń turbosprężarki stanowi jej serce, które pod sporym ciśnieniem wtłacza dodatkowe ilości powietrza do silnika. Budowa tej części turbosprężarki to kilka elementów, z których najważniejsze to odpowiednio wyważony wirnik i koło kompresji – tzw. zespół wirujący.
Jak regeneruje się turbosprężarkę?
Oferty profesjonalnej regeneracji turbosprężarek wahają się w zależności od uszkodzeń i jakości części użytych do naprawy. Finalny koszt regeneracji znajduje się w granicach od 800,00 zł do 1500,00 zł, a w jej skład wchodzi:
- czyszczenie,
- weryfikacja zużytych części, a następnie ich wymiana,
- złożenie i wyważenie zespołu wirującego – CHRA,
- montaż zregenerowanego/nowego rdzenia w korpusie turbosprężarki.
Rzadko jednak zdarza się, że samo wyczyszczenie turbiny + zastosowanie podstawowego zestawu naprawczego przywrócą jej życie, a że Twój samochód stoi w serwisie, nie masz wyboru i godzisz się na wysokie kwoty. Istotnym elementem regeneracji jest wspomniane wyżej wyważenie rdzenia z wymienionymi już elementami – w tym momencie nasuwa się pytanie – czy nie łatwiej włożyć nowe, od razu wyważone CHRA.
Wymiana rdzenia
Kupując CHRA, możesz dokonać wymiany rdzenia we własnym zakresie lub zlecić to swojemu mechanikowi, w ten sposób:
- dokonujesz naprawy szybko,
- turbosprężarka jest jak nowa,
- oszczędzasz pieniądze.
W celu uniknięcia błędów podczas montażu rdzenia jak i naprawionej turbosprężarki, zalecamy wymianę przez warsztat samochodowy/mechanika.
Proces wymiany rdzenia prezentuje poniższy film (turbosprężarka bez zmiennej geometrii/VNT).
Jak przygotowywujemy nasze rdzenie?
Zabieg wyważenia wymaga specjalistycznego sprzętu i oprogramowania właściwego dla każdej turbiny (nie można doważyć CHRA turbosprężarki KP35 na programie z np. GT25).
Mamy dostęp do odpowiedniego sprzętu i jesteśmy pewni za nasz produkt, dlatego dajemy na niego gwarancję na okres 12 miesięcy bez limitu kilometrów.