kk

Sierpień 2019
P W Ś C P S N
« Lip    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

FORGOT YOUR DETAILS?

CHRA – rdzeń do turbosprężarki

CHRA (ang. Center Housing Rotating Assembly) – to rdzeń do turbosprężarki (często też kor lub koras), którego wymiana jest kompleksową formą regeneracji turbiny (pod warunkiem, że obudowa  jest w stanie nienaruszonym, nie posiada pęknieć/rys).

Zapoznaj się z naszą ofertą CHRA. Budujemy ręcznie rdzenie do wszystkich turbosprężarek w cenie zaczynającej się od 399 zł netto. Jeżeli nie znalazłeś pożądanego modelu na stronie – zadzwoń i zamów.


 Sprawdź również nowość na polskim rynku – CHRA Billet Wheel, zbudowane na frezowanych aluminiowych kołach kompresji. Kliknij, żeby sprawdzić aktualnie dostępne modele.


Jak rolę w turbosprężarce pełni CHRA?

Rdzeń turbosprężarki stanowi jej serce, które pod sporym ciśnieniem wtłacza dodatkowe ilości powietrza do silnika. Budowa tej części turbosprężarki to kilka elementów, z których najważniejsze to odpowiednio wyważony wirnik i koło kompresji – tzw. zespół wirujący.

Jak regeneruje się turbosprężarkę?

Oferty profesjonalnej regeneracji turbosprężarek wahają się w zależności od uszkodzeń i jakości części użytych do naprawy. Finalny koszt regeneracji znajduje się w granicach od 800,00 zł do 1500,00 zł, a w jej skład wchodzi:

  • czyszczenie,
  • weryfikacja zużytych części, a następnie ich wymiana,
  • złożenie i wyważenie zespołu wirującego – CHRA,
  • montaż zregenerowanego/nowego rdzenia w korpusie turbosprężarki.

Rzadko jednak zdarza się, że samo wyczyszczenie turbiny + zastosowanie podstawowego zestawu naprawczego przywrócą jej życie, a że Twój samochód stoi w serwisie, nie masz wyboru i godzisz się na wysokie kwoty. Istotnym elementem regeneracji jest wspomniane wyżej wyważenie rdzenia z wymienionymi już elementami – w tym momencie nasuwa się pytanie – czy nie łatwiej włożyć nowe, od razu wyważone CHRA.

Wymiana rdzenia

Kupując CHRA, możesz dokonać wymiany rdzenia we własnym zakresie lub zlecić to swojemu mechanikowi, w ten sposób:

  • dokonujesz naprawy szybko,
  • turbosprężarka jest jak nowa,
  • oszczędzasz pieniądze.

W celu uniknięcia błędów podczas montażu rdzenia jak i naprawionej turbosprężarki, zalecamy wymianę przez warsztat samochodowy/mechanika.


Proces wymiany rdzenia prezentuje poniższy film (turbosprężarka bez zmiennej geometrii/VNT).

Jak przygotowywujemy nasze rdzenie?

Zabieg wyważenia wymaga specjalistycznego sprzętu i oprogramowania właściwego dla każdej turbiny (nie można doważyć CHRA turbosprężarki KP35 na programie z np. GT25).

Mamy dostęp do odpowiedniego sprzętu i jesteśmy pewni za nasz produkt, dlatego dajemy na niego gwarancję na okres 12 miesięcy bez limitu kilometrów.

 

Comments

TOP