Często pojawiający się problem przy zakupie nowej turbosprężarki, bądź nowego rdzenia CHRA lub mechanizmu zmiennej geometrii VNT, to dobór odpowiedniego modelu pod dany silnik. Sprawa jednak jest prostsza, niż może się wydawać, pod warunkiem, że turbo masz ‘w ręku’. Na obudowie turbosprężarki znajduje się niewielkich rozmiarów tabliczka, lub miejsce, gdzie wygrawerowane są odpowiednie oznaczenia. Znajdziesz tam następujące informacje:
1. Nr OEM turbosprężarki, nadany przez producenta silnika (z ang. – OEM part no.)
2. Nr seryjny turbosprężarki (z ang. – Serial no.)
3. Nr producenta turbosprężarki (z ang. – Part no.)
Żeby nie być gołosłownym, poniżej zamieszczamy kilka zdjęć, które jasno obrazują powyższe informacje.
I. Turbo Garrett.
II. Turbo KKK, obecnie BorgWarner.
III. Turbo Schwitzer.
IV. Turbo Toyota.
W wypadku turbosprężarek, występujących w samochodach marki Toyota, czasem dane identyfikujące model turbo można znaleźć na aktuatorze, czyli popularnie zwanej gruszce.